Ciastka "Niebo w gębie"


Kilka dni temu przypadkowo odkryłam przepis na (dotychczas) najlepsze ciasteczka! Koniecznie musicie zrobić. Nadal banalnie proste ale tym razem niebanalnie pyszne! No i inne w smaku niż te z płatków owsianych. Polecam jeśli ktoś nie lubi smaku płatków owsianych (kosmita!) :*


SKŁADNIKI
130g jogurtu greckiego
miód/stewia/słodzik/białko (wedle uznania, gdy chcecie słodszy smak, ja dodaje miodu)
2 jajka lekko ubite widelcem
1/3 łyżeczki aromatu waniliowego
3 łyżki rodzynek
3 łyżki suszonej żurawiny
100g wiórków kokosowych
1/2 łyżeczki sody
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
250g mąki (może być pszenna ja użyłam żytniej pełnoziarnistej)
90g pokruszonych płatków kukurydzianych

WYKONANIE:

Lekko ubite jajko połączyć z jogurtem, dodać aromat, wymieszać.

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodać cukier/miód/biało.


 Wsypać wiórki kokosowe żurawinę  i rodzynki, dokładnie wymieszać łyżką (można rękoma).

 Pokruszone płatki kukurydziane przełożyć do miseczki.

Ciasto jest dosyć klejące, dlatego nabieramy je łyżeczką, przekładamy do miseczki z płatkami kukurydzianymi i dłońmi, dociskając płatki kukurydziane do ciasta, formujemy kuleczki.

 Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując między nimi odstępy.

 Piec w temperaturze 170oC na funkcji termoobieg przez około 15-18 minut (na funkcji góra-dół w temperaturze 180oC)

SMACZNEGO!


Sandy

Jestem studentką Wychowania Fizycznego na AWFiS w Gdańsku. W swoim życiu miewałam wiele przelotnych pasji, zainteresowań, hobby... jednakże wszystkie po pewnym czasie mijały. Miało to miejsce dopóki nie zaczęłam (głównie przez własne kompleksy) zajmować się sportem, zdrowym żywieniem i ogólnie pojmowanym zdrowym stylem życia. Od tamtej pory nie potrafię wyobrazić sobie swojego dnia bez małej porcji ćwiczeń, czy też biegów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz