CO Z ŻÓŁTKAMI: pizzerynki


Często dostaję pytania ''Co robisz z żółtkami po omletach?'' ...
Wychodząc wam (i sobie) naprzeciw siedzę i myślę, myślę i siedzę i powstają w mojej głowie (i na talerzu) przepisy na dania z żółtkiem w roli głównej np. CIASTO najłatwiejsze na świecie.
Ale, co tam ciasto! Pizzerynki... to mi wyszło!
Niewiele osób wie, ale przygotowuję posiłki także dla mojego brata, który jest jeszcze większym ''fanem'' siłowni niż ja. :D( On był pierwszy...:D) i to on zaciągnął mnie do ''piwniczanki''!
Wracając do tematu. Wczoraj wymyśliłam, zrobiłam, zapakowałam. Dzisiaj dostałam sms-a ''Pyszne. Za dobre, za szybko jem'' i pomyślałam: Czas się podzielić przepisem!






SKŁADNIKI NA CIASTO:
- 3 żółtka jaj
-150g mąki pełnoziarnistej
- 25g mleka (ważyłam :D)
- łyżka jogurtu naturalnego
- soda oczyszczona (ok łyżeczkę)
- przyprawa curry (ok łyżkę- półtora)
- papryka ostra (łyżka/pół)

FARSZ:

-ketchup (ok 50g, wg uznania)
- pierś z kurczaka (ok 200g)
- ser żółty (3 plastry)
-pomidor, ogórek, cebula










WYKONANIE:

KURCZAK: 
- pokrój na małe kawałki
- przypraw w ulubionej przyprawie
- usmaż/ podduś itp.
*ja wylewam wodę na patelnię i ‘’smażę’’ na niej

Żółtka, mąkę, mleko, jogurt, sodę i przyprawy mieszaj do uzyskania cista.
Na blachę do pieczenia wysyp odrobinę mąki i uformuj 4 kółka. (Ja podczas formowania obtaczam lekko w mące, żeby się nie przyklejało do papieru, nie wiem czy to konieczne)
Piekarnik ustaw na 180* (lub na 2 jeśli masz taką skalę) i piecz 5 minut po czym obróć i włóż na kolejne 5 minut.
Wyjmij ciasto, posmaruj ketchupem, wyłóż kurczaka, warzywa i ser.
Wstaw na kolejne 10 minut.






SMACZNEGO!

WSZYSKO (z moimi składnikami) MA 1140 kcal B80 W105 T40
JEDNA PORCJA MA 285 kcal B20 W26 T10


Sandy

Jestem studentką Wychowania Fizycznego na AWFiS w Gdańsku. W swoim życiu miewałam wiele przelotnych pasji, zainteresowań, hobby... jednakże wszystkie po pewnym czasie mijały. Miało to miejsce dopóki nie zaczęłam (głównie przez własne kompleksy) zajmować się sportem, zdrowym żywieniem i ogólnie pojmowanym zdrowym stylem życia. Od tamtej pory nie potrafię wyobrazić sobie swojego dnia bez małej porcji ćwiczeń, czy też biegów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz