truskawkowy SERNIK z TOFU



Kocham nabiał, ale staram się go ograniczać- niestety nie służy mojemu układowi trawiennemu :( Jednak, jednak! Kiedy zobaczyłam ofertę Biedronki, a w niej TOFU od razu wpadłam na pomysł sernika! Przeszukałam internet i znalazłam dwa przepisy, które mi się spodobały: weganki oraz oatmealandfigs. Jednak Weganka wygrała :D Troszeczkę tylko go zmieniłam (prawie wcale), wiec zapraszam Was do orginału i do bloga Ani- super dziewczyna i super przepisy. Staram się zawsze wymyślać sama, ale szkoda mi było 2 kostek tofu na eksperymenty.
PS Chyba zepsułam mikser, ale było warto! :D


SKŁADNIKI:

SPÓD:
- suszone daktyle 100g
- olej kokosowy 7g
- preparowana kasza jaglana/ryż  60g

MASA SEROWA:
- 2 kostki tofu naturalnego (360g)
- sok z 2 cytryn
- słodzik: stewia, miód 1 łyżeczka
- olejek waniliowy
- truskawki 200g (lub inne owoce leśne)
- 15g żelatyny
- woda do żelatyny





WYKONANIE:

CIASTO:
1) Zalej daktyle wrzącą wodą i odstaw na kilkanaście minut
2) Gdy daktyle zmiękną dodaj do nich olej i zmiksuj/''rozwal'' widelcem.
3) Połącz masę z preparowaną kaszą jaglaną
4) Na blachę wyłożoną folią do pieczenia połóż ciasto, przyduś i włóż do lodówki.

MASA SEROWA:
1) Sok z cytryny i pokrojone tofu wrzuć do blendera. Blenduj tak długo aż konsystencja będzie aksamitna. Dodaj słodzik oraz truskawki i znowu blenduj. Spróbuj masy. Dosłodź w razie potrzeby.
2) Żelatynę wsyp do kubka. Zalej zimą wodą do poziomu. Odczekaj chwilkę. Następnie wlej wrzątku 2 razy więcej niż żelatyny. Mieszaj energicznie do rozpuszczenia.
3) Dodaj żelatynę do masy tofuowej i znowu minsuj.
4) Przelej masę na ciasto i schowaj na kilka godzin do lodówki.

SMACZNEGO!

Całość: 1058kcal B56 W128 T34
KAWAŁEK ZE ZDJĘCIA (1/6 CIASTA) 176kcal B9 W21 T5

Sandy

Jestem studentką Wychowania Fizycznego na AWFiS w Gdańsku. W swoim życiu miewałam wiele przelotnych pasji, zainteresowań, hobby... jednakże wszystkie po pewnym czasie mijały. Miało to miejsce dopóki nie zaczęłam (głównie przez własne kompleksy) zajmować się sportem, zdrowym żywieniem i ogólnie pojmowanym zdrowym stylem życia. Od tamtej pory nie potrafię wyobrazić sobie swojego dnia bez małej porcji ćwiczeń, czy też biegów.

4 komentarze:

  1. hmm ciekawa jestem..probowalalm kiedys zroic sernik jaglany, ale srednio mi to wyszlo:D moze z tofu pojdzie lepiej ;p (tez musze ograniczyc nabial, okazuje sie, ze prawdopodobnie mam nietolerancje laktozy:/)

    OdpowiedzUsuń