Cukiniowe cudo -> 180 kcal?






















Witajcie!
Dzisiaj wielkie, pyszne cudo, które ma tyle kalorii co ''kot napłakał?'' (swoją drogą, to oznacza, ze koty nie płaczą?) :D
Czasami z mojego gapiolstwa wychodzą całkiem dobre rzeczy. Jak? Dzisiaj zapomniałam o mące i o orzechach (dobra orzechy zjadłam zanim je 'wsadziłam' do ciasta) co spowodowało, że wypiek jest taki ''dietetyczny''. Jedyny minus jaki zauważyłam->cisto jest bardzo, bardzo mokre oraz odrobinę pracochłonne! Ale smaczne bez dwóch zdań, co jest najważniejsze, czyż nie mam racji?
No to bierzcie cukinię do ręki i lecimy!
SKŁADNIKI:
- białka jaj 2 (+szczypta sody oczyszczonej)
- odżywka białkowa 10g
(jeśli zastąpicie ją cukrem-  wyjdzie tak samo kalorycznie, jeśli miodem, ksylitolem czy stevią wyjdzie jeszcze mniej )
- cukinia starta i odsączona 175g
- jabłko 110g
- kakao 10g

+ ja dodałam jeżyny 150g (+50kcal B1 W9 T0,6)

 WYKONANIE:
1) Obieramy cukinie, ścieramy ją na tarce, odrobinę solimy i odstawiamy
- ścieramy na tarce jabłko i dodajemy odrobinę cynamonu
2) Ubijamy białka wraz z odrobiną sody oczyszczonej
*** Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni ***
3) PORZĄDNIE odsączamy cukinię z wody. Naprawdę BARDZO! :*
4) Do białek dodajemy cukinię, jabłko, odżywkę i kakao. Mieszamy.
5) Wykładamy naczynie ciastem (ja dodałam jeszcze do środka i na wierzch jeżyny) i wkładamy na 40 minut do piekarnika.

WYJMUJEMY I KONIECZNIE CZEKAMY AŻ OSTYGNIE! :*

CIACHO: 182kcal B19 W21 T1
CIACHO Z JEŻYNAMI: 232kcal B20 W28 T1,6

Sandy

Jestem studentką Wychowania Fizycznego na AWFiS w Gdańsku. W swoim życiu miewałam wiele przelotnych pasji, zainteresowań, hobby... jednakże wszystkie po pewnym czasie mijały. Miało to miejsce dopóki nie zaczęłam (głównie przez własne kompleksy) zajmować się sportem, zdrowym żywieniem i ogólnie pojmowanym zdrowym stylem życia. Od tamtej pory nie potrafię wyobrazić sobie swojego dnia bez małej porcji ćwiczeń, czy też biegów.

16 komentarzy:

  1. świetne ciacho, na podwieczorek idealne, a do tego tylko koktajl owocowy i nic więcej mi nie trzeba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak bez wagi kuchennej "odmierzyc" 175g cukini? :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Mi bardzo smakowało. Mokre. Bardziej jak stała papka o smaku czekolady. Nie czuć cukinii :D

      Usuń
  4. wygląda przepysznie i zapewne tak smakuje. Nietypowy przepis z wykorzystaniem cukinii :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie i Pieknie :-D

    Zapraszam do siebie www.make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Całe ciacho tylko tyle kcal ??? to chyba żart... jeśli tak to UWIELBIAM CIĘ !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest wielkie, ale tal całe 180

      Usuń
  8. no masz :D takie ciasto można samemu całe zjeść :D

    OdpowiedzUsuń